Retail Media
Den næste bølge inden for annoncering og media?
Nylige begivenheder har for alvor sat strøm til området, og vi er nu vidner til en mindre revolution indenfor medie- og annoncemarkedet.
Store salgskanaler, eller måske snarere “retailere”, har fundet en ny indtjeningskilde, da de er begyndt at sælge reklameplads til leverandører direkte på deres website, i deres app, og i deres nyhedsbreve, hvor de udnytter, at de har helt unikke købsdata, der kan bringes i spil meget tæt på købsbeslutningen. Det kaldes for retail media.
Hvordan arbejder vi med retail media i praksis?
Når dine brugere søger på dit website eller via din app, kan leverandører betale for at få sponsoret indhold i søgeresultaterne. De produktsøgningsresultater er særligt attraktive, da man kommer tæt på købet. Det gælder hvis du er retailer.
Hvis du er leverandør kan du aktivere retailere og bringe deres datasæt i spil når du skal annoncere.
Retailere tilbyder også at foretage indkøb på leverandørernes vegne på andre paid mediaplatforme. Her kan retaileren bringe de omfattende kundedatasæt i brug ved at uploade og matche målgrupper på indkøbsplatforme.
Uanset om annoncen er på retailerens egne kanaler eller via betalte indkøbsplatforme, så lander trafikken, klikket eller interaktionen på en kampagne- eller produktside hos retaileren, så man forbliver i det miljø.
Retailere tilbyder også at stå for det kreative materiale til egne og betalte medier, så de får det helt korrekte visuelle identitet. Specielt for mindre leverandører kan det være en vigtig service.
Et sidste service er muligheden for, at leverandøren kan få unikke indsigter fra retaileren, f.eks., hvilke kundegrupper, der køber ens produkter og frekvensen heraf.
Hvordan arbejder vi med retail media i praksis?Hvad kan vi tilbyde inden for retail media?
Skal din virksomhed med på retail media bølgen?
Kontakt os her for at få et møde om mulighederne i Retail Media
Hvad skal vi forvente af retail media i Danmark?
At kunne annoncere tæt på købssituationen mod unikke målgrupper og med præcis effektdokumentation gør området meget tillokkende.
Fra retailer siden er det ikke mindre tillokkende, da muligheden for at åbne for alternative indtægtskilder og digitalisere en stor del af de nuværende trade marketing budgetter passer godt ind i tiden.
Gennem vores rådgivning på området, har vi set stor innovationskraft og mange forskelligartede løsninger. Et af de største oplevede problemer er: Hvem hos retaileren skal stå for opbygningen, teknikken og salget?
På leverandørsiden er det også lidt uklart hvem der skal købe annoncerne. Er det den besøgende trade marketing sælger eller er det brand marketingafdelingen?
Af den årsag hjæper vi retailere med at udarbejde medievurderinger, bygge prototyper, komme med forslag til teknisk setup og hjælpe til med automatisering.
Et stærkt fagligt miljø inden for Retail Media
Kontakt os!
Vi er stolte af vores kunder
Vi hjælper virksomheder med digitale ambitioner, som ønsker at skalere deres digitale forretning ved at tilbyde en bred vifte af digitale tjenester og løsninger, herunder strategisk rådgivning, teknisk udvikling, digital markedsføring og kundeaktivering.
Har du overblikket over Retail Media?
Kontakt os her for at få et møde om hvordan vi med vores Retail Media framework giver dig overblikket og en vej til stærkere indhold.